Had it been another day i might have looked the other way and i had never been aware but as it is i'll dream of her tonight.

Jag har ingen dagbok, vilket egentligen är dumt eftersom jag aldrig tycks komma ihåg vad jag har haft för mig ens en dag bakåt i tiden, men ibland så brukar jag skriva ner på min mobil små anteckningar som med några papperssidor och en nervässad blyertspenna nog skulle bli en utmärkt sådan. Jag tänkte dela med mig lite.

Hur han aldrig skrattar åt mina skämt.

När jag blir stor så ska jag sortera min kryddhylla. I bokstavsordning, färgordning eller bara efter hur bra de smakar tillsammans med pasta.

Hur jag inte kunde bry mig mindre.

1. Jag gick min väg 2. Jag såg en pojke sparka mot en duva 3. Jag undrade vad ensamhet egentligen innebar

Om man ser någon man gillar på busshållsplatsen så kan man tänka på att den personen alltid ska åt samma håll som en själv.

Jag har aldrig förstått varför månen alltid visar samma sida av sig själv mot jorden.

Ibland tänker jag på att cigaretter är en utav de äckligaste saker jag vet och ibland att två fingrar utan en cigarettstump inklämd emellan dom kan se så fel ut.

Jag har tänkte alltid att jag ville ägna min sista tid åt att skriva en självbiografi. Ett slags kvitto på att jag har existerat.

Hur jag inte kunde bry mig mer.

Kommentarer
Postat av: Alice

åh, fint du skriver

2011-03-26 @ 19:06:20
URL: http://afewyearsoverdue.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0