But we're all happy coz the streets there are always there for us.

Precis exakt likadant som inför förra årets första riktiga strand-dag så glömde jag idag att boka en tid med mr solskyddsfaktor. Resultatet? En alldeles förfärligt röd rygg (med undantag av några få vita linjer där ett tygstycke har försökt och misslyckat att skydda min stackars hud från diverse solstrålar) och en oförmåga att vila den mot ingenting annat än bomullslätta dunfjun. Att ha på sig en tröja - smärtsamt. Att misstagligt komma åt med valfritt föremål på den svidande kroppsdelen - djävulskt. Att luta sig mot vad-som-helst, till exempel en sängmadrass - näst intill omöjligt. Jag kommer med spänd förväntan räkna hur många gånger jag denna natt kommer vakna av ett skrik av smärta från mina egna läppar och en förbannelse över min otroliga oförsiktighet vilandes på tungan.

Heja sommarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0