I met the highest lama his accent sounded fine to me.

Så där satt jag på en stol medans en oskyldig tanke fladdrade förbi i under min panna; kanske skulle en ljusare kulör på huvudet sitta fint såhär till högsommarn? Så som det kan bli ibland så följdes denna tanke nästan genast av en annan i samma spår; kanske skulle det sitta alldeles förträffligt till och med att få skåda någonting annat än en tråkig och ordinär brunt-mellanblond-grå nyans på huvudet och vad är egentligen festligare på sommaren än blont?
Nåja, så som nästan alla människor agerar efter att ha övertalat sig själv till ett beslut så bestämde jag mig för att lägga en hundring på ett gör-det-själv-färgnings-kitt. Å så spännande tänkte jag och Zandra och gick alldeles helt förnöjt skuttande ut igenom icas dörrar.

Kanske skulle det kunna bli min eviga läxa att alltid komma ihåg att hår växer och att det är otroligt dumt att inte köpa två förpackningar när man vet att man inte har klippt sig på ett år (oklippt och nyblonderat; mitt hår måste leva i paradiset just nu) och när man är medveten om att man dag efter dag envisas med att utbrista till alla som vill höra på; titta så tjusigt, har inte mitt hår vuxit alldeles otroligt fort? Nu är det ju away and beyond axellångt faktiskt!
Nu sitter jag ialla fall här med ett tämligen ljust huvud som jag ville från början. Det är bara det att det har lite fler mörka fläckar som jag inte tog med i beräkningen från början.

Jag håller dock huvudet kallt och säger med ett leende; det är tankarna som räknas!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

du skriver otroligt fint,

tänkte bara säga att england hälsar till dig.

är här nu, och vet att du gillar detta underbara land.



ehm, ja. Hoppas du har haft en bra sommar än så länge!

2010-07-22 @ 18:28:14
URL: http://systertilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0