Four times and you're golden.

Viktiga händelser under gångna dagar.

Ett. Jag har köpt en almenacka. En underbart fin, djupblå almenacka med stora siffror som bildar talet 2010 på. Meningen med bytet av pengar med kassörskan är förhoppningen att jag ska få lite mer ordning på mitt liv genom bra planering. Jag kommer iallafall slippa att försöka komma ihåg miljoner saker, glömma bort dom av någon trevlig/otrevlig anledning och sedan förebrå mig själv för att objektet/viktiga händelsen/tandläkarbesöket glömts bort innan jag åter blivit påmind om detta.

Två. Jag har sett avatar på bio. Vissa har beskrivit den som en blandning av pocahontas, matrix, sagan om ringen och (hm) smurfarna. Jag måste nästan hålla med och dessutom tillägga att den är u n d e r b a r.
Några gånger om året ser jag filmer som obarmhärtigt, helt utan att tveka, slänger på ett par extra kilo längtan på min redan överfulla hög, den hög som jag städigt tycks dra omkring på. Avatar droppade fem kilo tror jag. Nu vill jag inget hellre än att bli en avatar, leva i pandoras harmoni och fina, oförstörda natur och flyga omkring på min egna ikra halva dagarna och chitchata med eiwa om livet, ödet och blomplanteringstekniker.

Tre. Jag är snart klar med min stickning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0