Don't think twice.

Just nu bakar jag en kaka. En kaka som förhoppningsvis kommer att smaka gudomligt och göra fina människors mage lite rundare.

Det är forfarande så himlans kallt. Jag var i grödinge idag och spenderade dagen med en vän, sittandes på en snödriva med ansiktet vänt på solens smått värmande strålar. En liten del av eftermiddagen spenderade jag också på hennes hästs rygg. Hela tiden frös jag.
Fötterna, händerna, öronen, näsan och benen agerade väldigt talangfullt beigefärgade istoppar. Förutom de smått okontrollerbara ryckningarna som ren köldprotest av musklerna skulle nog ingen ha kunnat ta dom för något annat och isobjekten i fråga skulle då ha blivit tvugna att bli slickade på, kastade med som försvar mot framrusande älgar eller användas till vad man nu skulle kunna tänkas använda beigefärgade istoppar till.

Nu måste jag ta ut kakan ur ugnen. Den doftar redan gudomligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0