When people run in circles.

Jag ser tussilago nästan dagligen nu, i diken, på kullar, i småskog, med jämna mellanrum. Jag följde med på årets första ponnytävling idag och vi åt tonfiskröra i all ära i det växlande solskenet. Jag har ändrat min smssignal på min spruckna mobil till kimunikatorn ( ), så att jag varje gång vid vibration i fickan kan känna mig otroligt cool och viktig. Jag har tittat på preliminärintagningen på gymnasieintagningen och oroat mig inför kommande höstar och vårar och undrat hur jag kommer spendera dom. Jag har haft ständig halsvärk varje morgon i en vecka men envisas med att använda min fina jeansjacka mot skolan ändå. Jag har drömt konstiga och underbara och sorliga  drömmar flera nätter i rad och nästan alltid berättat om dom in i minsta detalj för zandra och fanny, för sånt tycker jag är så roligt. Jag har hamnat i en otrolig Beatles-svacka och längtat tillbaks som en besatt till tiden med beatlemania och "please please me", "she loves you", "i saw her standing there", "til there was you", "all my loving" och "twist and shout". Jag har dansat till både bugg och foxtrot och vals i en kvav sal med nior från kommunen och förvånat undrat varför ungdomar inte längre hänger vid dansbanor på fredagskvällarna. Jag har upptäckt att jag ser ända till andra solar i hela universum från mitt fönster under molnfria nätter. Jag har upptäckt att stjärnskådning nog är något sådant som jag skulle kunna tänka mig att syssla med proffisionellt när jag blir stor. Jag har sprungit, jag har gått, jag har svettats, jag har frusit, jag har lett, jag har skrattat, jag har räknat ner dagar och jag har sparkat med foten i marken i frustration över att dagarna bara svichar förbi mest hela tiden.

Kommentarer
Postat av: anonym

Fint inlägg. som alltid. sluta aldrig att blogga tjejen!

2010-04-20 @ 15:41:24
Postat av: Elin.

Haha, Linda? Erik?

2010-04-20 @ 18:05:25
URL: http://whererainbowsends.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejhej eli! :)

2010-04-21 @ 20:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0